Let's meet!
Klik hieronder op je regio:
Onze prospects hebben een belangrijk belang: het oplossen van hun problemen. Door te praten over hoe mooi je product of dienst is, zul je niet ver komen. Hoe profiteert je prospect van jouw product of dienst?
Gebruik elke interactie met een prospect om vragen te stellen en zo hun grootste pijnpunten te identificeren, zoals:
Wat maakt het verschil?
Begrijp de bedrijfsprocessen van je prospect. Blijf ook doorvragen en vraag om een bevestiging zodat je zeker weet dat je de situatie begrijpt. Alleen dan kan je verder naar de volgende vraag.
Breng voor jezelf de uitdagingen/problemen in kaart waar je prospect mee te maken heeft. Vraag ook hier om een bevestiging of je het goed hebt begrepen en zorg ervoor dat je alle uitdagingen/problemen hebt gehoord.
Laat de prospect zijn/haar verwachting voor het oplossen van de uitdagingen/problemen vertellen. Hierdoor krijg je in feite te horen wat precies de wensen zijn en jij kan tijdens je pitch hierop inspelen met je oplossing.
Door deze vraag te stellen, laat je de prospect zelf nadenken en vertellen wat er voor het bedrijf zou verbeteren nadat jij je oplossing hebt uitgevoerd.
Het is belangrijk dat je actief luistert naar de antwoorden van de prospect. Te vaak zijn verkopers zo bezig met pushen en verkopen dat ze vergeten dat de beste verkopers soms meer luisteren dan praten. Zo leer je niet alleen veel over je prospect, maar ook over je eigen product of dienst en hoe je dit beter kunt verkopen.
Bied een oplossing gericht op de pijnpunten van de koper. Verkooppraatjes werken het beste wanneer je potentiële klanten laat zien dat je hun obstakels begrijpt en dat jouw product of dienst deze problemen voor hen kan oplossen.
Meld je nu aan om op de hoogte te blijven van onze sales tips & tricks
Klik hieronder op je regio: