Let's meet!
Klik hieronder op je regio:
Marco brengt de kunst en passie van echte Italiaanse koffiebranders over naar Nederland. Als ervaren barista geeft hij zijn kennis graag door aan zijn klanten.
Kan je vertellen wie je bent en wat je doet?
Mijn naam is Marco Stoelinga en ik ben de directeur-eigenaar van Espressoh. Wij leveren in Nederland de lekkerste, biologische Fairtrade koffie uit Italië voor een zeer goede prijs. Naast de koffie leveren wij ook apparatuur.
Waar zijn jullie gevestigd?
Wij zijn gevestigd in Wijk bij Duurstede en wij werken door heel Nederland.
Hoeveel medewerkers zijn er werkzaam binnen Espressoh?
EspressOH is een VO. Wij zijn intern met z’n tweeën, maar wij hebben ook monteurs in dienst. Inmiddels werken we al een geruime tijd samen met MÄSTARE en ik zie jullie ook als collega’s.
Wat is jullie doelgroep?
Wij leveren onze koffie en apparaten aan de horeca en kantoren.
Hoelang bestaat het bedrijf?
EspressOH bestaat inmiddels 9 jaar en ik ben nu bijna 4 jaar de eigenaar.
Waarom zijn jullie begonnen met Espressoh?
In 2019 ben ik begonnen met EspressOH, maar ik werk nu 9 jaar in de koffiebranche. Ik ben begonnen als Barista in een koffiewinkel. Hierna ben ik binnen deze koffiewinkel bedrijfsleider geworden. Ik begon het contact met mensen te missen, dus ben ik overgestapt naar een andere branderij en daar heb ik de buitendienst gedaan zodat ik met mensen in contact kwam. Helaas was dit ook niet helemaal waar ik naar opzoek was. Ik wilde echt voor de mens en voor het milieu staan en vandaar dat ik voor mijzelf begonnen ben.
Hoe zijn jullie gestart met Espressoh?
EspressOH was al een bestaand bedrijf, al was het een hobby van de vorige eigenaresse. Ik heb het bedrijf overgenomen. Het eerste wat ik heb veranderd was de duurzaamheid van het bedrijf. Ik vind milieu- en mensvriendelijkheid heel belangrijk.
Hoe onderscheiden jullie jezelf van jullie concurrentie?
Wij onderscheiden ons door persoonlijk contact, goede service en kwalitatief goede koffie voor een betaalbare prijs. Daarnaast werken wij zonder contracten.
Welke uitdagingen heeft het bedrijf de afgelopen jaren overwonnen?
Corona heeft echt de rem erop gezet. Maar de potentiële klanten overtuigen van onze goede doelen, hebben we uiteindelijk echt overwonnen. Bijvoorbeeld waar de koffie vandaan komt, hoe het is geplukt en hoeveel de koffieboeren hiervoor betaald krijgen.
Als jullie terugkijken, zijn er dan dingen waarvan jullie hebben geleerd of jullie anders zijn gaan doen?
Ik heb geleerd dat iedere marktsegment zijn eigen voorkeuren heeft voor zijn eigen koffiesmaak. Als er bijvoorbeeld kruidige gerechten worden geserveerd, willen restaurants ook een sterke bak koffie. Zie het als wijn, verschillende wijnen smaken weer beter bij verschillende gerechten.
Wat zijn jullie ambities voor de komende jaren?
Ik wil mij profileren bij kantoren. Daarnaast ga ik natuurlijk ook door met de horecabranche.
Wat is jullie toekomstvisie?
Meer goede koffie op meerdere plekken leveren. Het blijven vertellen over onze duurzame, eerlijke en heerlijke koffie. Ook willen wij de misstanden over koffie wegnemen.
Hoe kwamen jullie aan nieuwe klanten (sales) in de startjaren? En hebben jullie de salesstrategieën later aangepast?
Toen ik EspressOH had overgenomen had het bedrijf al een aantal vaste klanten. Maar zelf deed ik niet aan sales. Ik kreeg nieuwe klanten via mond tot mond reclame.
Zetten jullie meerdere verkoopkanalen in?
Nee, momenteel niet. Ik zit wel te denken om in de toekomst meer te doen met social media.
Waarom hebben jullie ervoor gekozen om met MÄSTARE te gaan samenwerken?
Toen ik Bob gesproken had, kreeg ik een mooie uitleg over MÄSTARE. Ik vond het heel transparant. De prijzen werden ook duidelijk aangegeven en er waren geen verrassingen achteraf. Het is laagdrempelig en zonder verplichtingen.
Welke voordelen ervaren jullie bij de samenwerking met MÄSTARE?
De voordelen van onze samenwerking vind ik dat ik niet aan een contract gebonden zit, de communicatie is makkelijk en de samenwerking goed.
Als je MÄSTARE zou aanbevelen, wat zijn dan de 3 belangrijkste Unique Selling Points?
Eenvoud van de communicatie, lage instapprijs en je kan eenvoudig overschakelen naar een andere regio of doelgroep.
Meld je nu aan om op de hoogte te blijven van onze sales tips & tricks
Klik hieronder op je regio: