Sommige bedrijven hebben hun eigen inside sales afdelingen ingericht. En dat lijkt een kostenefficiënte oplossing. Wanneer je een medewerker hebt met wat extra tijd over, is het aantrekkelijk om dat in te zetten om eens koud te gaan bellen. Als je een telefoon kan pakken en je spreekt dezelfde taal, is dat voldoende toch? En uiteraard, iemand van binnen de organisatie die al bekend is met de bedrijfswaardes, merk, producten, proposities en klanten zou het bedrijf beter kunnen vertegenwoordigen dan iemand van buiten uw organisatie……..toch? Zoals met de meeste dingen, is het niet zo simpel.
De productiviteit ligt meestal lager bij eigen inside sales, omdat er vaak gewerkt wordt met een standaard CRM en contactgegevens gekopieerd en geplakt worden vanuit een Excel-bestand. Een professioneel telemarketingbureau werkt daarentegen met een geavanceerd belsysteem. Daardoor zijn het aantal belletjes hoger met een gemiddelde van 15-20 per uur.
Één van de meest sterke redenen om telemarketing uit te besteden zijn de kosten tegenover het opzetten van een eigen telemarketing afdeling. De kosten zijn er in twee vormen; tijd en geld. Denk aan de kosten voor training in telemarketing technieken, het aantrekken van goede telemarketeers, de kosten voor de software en hardware, loonkosten, ziektekosten en de kosten voor het bellen. Deze kosten zijn allemaal inbegrepen bij de prijs van een telemarketingbureau.
Wanneer je zelf je telemarketing in eigen huis hebt opgezet met eigen medewerkers, kan je je kosten niet afschalen wanneer hier behoefte aan is. Besteed je daarentegen je telemarketing uit aan MÄSTARE, heb je de mogelijkheid om elke maand te wisselen naar een goedkopere prijsbundel. Zo houd je heel gemakkelijk je kosten onder controle.
Hoe kom je aan je potentiële leads? Het is moeilijk om aan écht goede en betrouwbare data te komen, ondanks dat er veel aanbieders zijn waar je terecht kan. Bovendien kan dit zeer kostbaar zijn. Het bespaart je daarom zowel tijd als geld als je dit door een professioneel telemarketingbureau laat aanleveren. Bekijk wel altijd goed wat de kwaliteit is van deze data. Slechte en goedkope data leveren zwakke leads. MÄSTARE werkt hiervoor samen met Dun & Bradstreet. Zo hebben wij toegang tot de grootste en meest uitgebreide database ter wereld. Wij maken een selectie van echt actieve prospects en laten de lege bv’s en holdings links liggen. Wat heb je aan een database met 3 miljoen prospects, als er slechts 1 miljoen daadwerkelijk actief zijn. Door alleen te focussen op actieve prospects, verhogen wij de conversie en response.
Het kost je maanden om een eigen goedlopende telemarketing afdeling op te zetten in eigen huis. Het vinden van de juiste medewerkers, het inwerken, het trainen, etc. Terwijl een telemarketing bureau vrijwel direct voor je kan starten.
Er zijn bedrijven die, na verloop van tijd, een succesvolle telemarketing afdeling hebben opgezet in eigen huis. Dit heeft echter wel de nodige uitdagingen met zich meegebracht. Het is daarnaast zelden een efficiënte en kostenbesparende keuze gebleken. Er dient veel tijd en geld geïnvesteerd te worden om een eigen telemarketing afdeling succesvol te managen.
Het uitbesteden van telemarketing zal niet logisch zijn voor alle bedrijven, maar het brengt toch veel voordelen met zich mee voor de meeste bedrijven.
Wil je meer weten over hoe wij je kunnen helpen bij het vergoten van jullie klantenbestand en hoe wij het uitbesteden van telemarketing toegankelijk maken voor kleine en middelgrote bedrijven met een klein marketingbudget? Neem dan vandaag nog contact met ons op. Wij bespreken graag jullie toekomstdoelen en laten zien welke successen jullie kunnen behalen.